مسئولان عتبات عالیات عراق از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کردند

آستان نیوز- ست سے پہلے اس مرکز کی فعّالیتوں کو دیکھا اور کہا : تحقیقات اور علماء اسلام کی منزلت ، مسلمانوں کو ھدایت کرنے میں سب سے زیادہ ہے ۔  اور آستان قدس رضوی علوم اسلامی کی ترویج میں بہت فعالیت کیا ہے ۔۔۔

1395/3/8 شنبه
 
به گزارش آستان‌نیوز، مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای این دیدار به تشریح فعالیت های این مرکز علمی- پژوهشی پرداخت و عنوان کرد: تحقیقات در حوزه علوم اسلامی و نقش و جایگاه علمای اسلام در هدایت مسلمان‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در راستای ترویج علوم اسلامی به فعالیت‌ پرداخته و تا کنون آثار ارزشمندی را با این محوریت تولید کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار اظهار کرد: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در سال 64 توسطتولیت فقید آستان قدس رضوی، حضرت آیت الله واعظ طبسی و با هدف تحقیق، ترویج و نشر معارف اسلامی، آموزه های قرآنی و کتب اهل بیت(ع) به ویژه سیره حضرت رضا(ع) تاسیس شد.
وی ابراز کرد: از ابتدای تاسیس این مرکز علمی- پژوهشی تاکنون، حدود یک هزار و 500 عنوان کتاب در زمینه علوم اسلامی در شمارگان 13 میلیون جلد تولید و روانه بازار نشر شده است.
شریعتی تبار با اشاره به افتخارات کسب شده این مرکز، افزود: 100 عنوان کتاب تولید شده توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در کتاب سال جمهوری اسلامی و حوزه علمیه حائز رتبه برتر شده و جوایزی کسب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مرکز، با بهره مندی از علما و اندیشمندان حوزه علمیه و دانشگاهی و جمعی از نخبگان در 7 موضوع اساسی و راهبردی از جمله قرآن کریم و علوم قرآنی، حدیث، فقه، اصول، کلام و حکمت، اندیشه اسلامی، فرهنگ و سیره رضوی، انقلاب و تمدن نوین اسلامی و اخلاق و تربیت اسلامی، مشغول به تحقیق و پژوهش است.
مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، احیاء تراث را یکی از اهداف و محورهای کاری گروه های پژوهشی ذکر شده دانست و اضافه کرد: تولید کتاب های مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی در عرصه های مختلف و نشر و ترویج فرهنگامام رضا(ع) به صورت خاص و تامین نیازهای فرهنگی بنیادین جامعه هدف از جمله حوزه علمیه و دانشگاه از دیگر راهبردها و اهداف این مرکز است.
وی تصریح کرد: امیدواریم زمینه های همکاری و تعامل در حوزه های فرهنگی فراهم آید، چرا که بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی آمادگی کامل برای تعامل و همکاری فعال با سایر مراکز آموزشی عتبات عالیات را داراست.
لازم به ذکر است؛ هیئت اعزامی آستان‌های مقدس امامین جوادین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) پنجشنبه 6 خردادماه وارد مشهد شدند و به مدت سه روز میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود. آشنایی با امکانات زیرساختی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آستان قدس رضوی و بازدید از مراکز فرهنگی، علمی و اقتصادی آستان قدس رضوی از برنامه‌های این هیئت در سفر به مشهد مقدس است.